VOLG UPSELL   LinkedInTwitterfacebook Google+

Blog

Beste Upsell kandidaten

 

 

December is bijna weer aangebroken en de gekleurde Pieten zijn in top conditie,
zij voorzien een ieder van een cadeau zoals het hoort bij de traditie.
Pakjesavond is gekomen,
ook dit jaar heeft de Sint weer iets voor jou meegenomen.
In werken ben jij het beste van iedereen,
dat doe je graag en je bent hierin een fenomeen.
Daarom hebben Sint en Piet een nieuwe baan voor je meegenomen,
hopelijk is het de baan van jouw dromen.

Upsell heeft voor ieder een passende baan, wil je in de callcenters werken?
of wil je juist het salesteam bij een ICT bedrijf gaan versterken?
Dus laat ons niet langer wachten, kijk snel op onze website!
en reageer op die droombaan die tot een nieuwe arbeidsovereenkomst leidt.


Waar is de Desktop PC gebleven?

Ik las een grote kop in de krant afgelopen week  dat steeds minder mensen thuis een vaste computer hebben staan. Ongeveer twee derde van de huishoudens heeft momenteel zo'n desktop. In 2009 was dat nog meer dan driekwart. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag bekendmaakte.

Is dat puur gezien het feit dat we de desktop niet meer praktisch en/of  mooi vinden of zien we een enorme versnelling in adoptie van de mobiele telefoons en tablets, de ontwikkeling van nieuwe interfaces die leidt tot een veranderd consumentengedrag waardoor we ook op een andere manier met bedrijven omgaan

In het post Desktop PC tijdperk verwacht de consument dat de informatie naar hen komt, onafhankelijk van met welke device ze werken en daarbij verwachten ze ook dat de service erop afgestemd is.

Kortom, de consument is mondiger en veeleisender geworden met als gevolg dat ook het bedrijfsleven zich zal moeten gaan aanpassen om zodoende niet achter de feiten aan te lopen.

De traditionele manier van interacties bestaat haast niet meer aangezien we zoveel veranderingen zien:

-         De desktop pc is niet langer de centrale informatiebron in huis

-         De schermen worden kleiner en….verdwijnen; de norm is daarbij ook nog eens veranderd, de pc monitoren verdwijnen in het huishouden en zijn inmiddels vervangen door 5 inch smart phones en tablet computers met 8-10 inch. schermen.

-         Het toetsenbord en de muis zijn zeker niet meer van deze tijd. Swype, Siri en bijvoorbeeld Kinect voor de Xbox hebben de wereld veranderd.  Door deze methodes zal binnenkort de verkoop van tablet computers groter zijn dan het aantal laptops.

En wat doen wij – stil blijven zitten en wachten wat er vervolgens gaat gebeuren of inspelen op deze ontwikkeling en anticiperen?

Persoonlijk denk ik het laatste; in de komende jaren zal de technologie een steeds grotere rol in ons dagelijks (bedrijfs-) leven gaan spelen.  Een standaard ontwerp bij een organisatie zal er niet meer snel zijn; de consument wil op ieder moment van de dag op elke device de juiste informatie beschikbaar hebben.

Ook Upsell zal als organisatie hierin meegaan zodat ook onze website bijvoorbeeld goed te bereiken is op zowel de PC als de mobiele telefoon.

Monique Logger.

 

Whether you think you can or you can’t, you’re right!


Soms loop je tegen grenzen aan, op zakelijk of persoonlijk vlak en wil je deze grenzen overkomen. Dan sta je voor de uitdaging om jezelf opnieuw uit te vinden en onbekend terrein te verkennen. Anders gezegd moet je buiten je comfort zone treden om verder te komen.

Maar de behoefte om te veranderen gaat vaak gepaard met weerstand – je gaat de boel vertragen, uitstellen, goedpraten, ontwijken. En het eindresultaat? Je komt geen stap vooruit. Je wil misschien wel in beweging komen, maar iets houdt je tegen.

Dat ‘iets’ zijn vaak belemmerende overtuigingen, die veel mensen hebben. Op onbewust niveau klinkt dat stemmetje: ‘wie zit er nu op mij te wachten’ of ‘er solliciteren zoveel mensen op die functie, ik maak toch geen kans’, ‘dat gaat mij toch niet lukken’. Voor jou zijn dat misschien waarheden, maar zijn ze ook echt waar? Henry Ford heeft eens gezegd: “Whether you think you can or you can’t, you’re right”.

Dus hoe pak je dat aan? Hoe kun je die belemmerende overtuigingen op een zijspoor zetten en jezelf in beweging brengen? Dat is nu precies waarbij Upsell je kan helpen. Is jouw baan weg- gereorganiseerd en heeft jouw zelfvertrouwen daarbij een deuk(-je) opgelopen? Zou je eigenlijk wel een andere baan willen, maar ben je bang om op te geven wat je hebt? Denk je wel eens ‘voor mij vijftig anderen’?

Samen met jou kijken wij naar jouw sterke kanten en bepalen wij jouw onderscheidend vermogen in de markt. Dus ben jij toe aan een nieuwe stap in jouw carrière en wil jij ook denken in mogelijkheden? Neem dan contact met ons op voor een intakegesprek en dan praten we graag verder!

Kwart van alle vacatures is in ICT en Verkoop


Ruim 25 procent van de vacatures richt zich op IT’ers en commerciële medewerkers.  Met name de vraag naar ICT’ers is gestegen. Het aantal vacatures in de Gezondheidszorg daalt nog steeds. Dat blijkt uit cijfers van Jobfeed, de monitoringtool voor de arbeidsmarkt met de grootste online database van Nederlandse vacatures.

Stijgende vraag IT’ers

14 procent van alle vacatures richt zich op ICT. Dit is een stijging van 2,4 procentpunt vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar. In die periode was het aandeel ICT-vacatures even groot als het aantal verkoop-vacatures. De grafiek hieronder toont de marktaandelen van de beroepsklassen op basis van de geplaatste unieke vacatures tussen augustus en oktober, vergeleken met het jaar ervoor.


Daling gezondheidzorgvacatures

Het marktaandeel van Zorg-vacatures is met 1 procentpunt gedaald ten opzichte van vorig jaar. Gezondheidszorg is nu niet meer de vijfde, maar slechts de zevende grootste beroepsklasse. Als je kijkt naar het absolute aantal vacatures, betekent dit een daling van 17% ten opzichte van vorig jaar, zoals de tabel hieronder aangeeft. 

Beroepsklasse % verandering
ICT

14.6%

Verkoop en handel

-3.7%

Administratie en klantenservice

-13.1%

Engineering

3.2%

Installatie, reparatie en onderhoud

-5.6%

Productie

-8.2%

Gezondheidszorg en welzijn

-16.7%

Bouw en delfstoffenwinning

-6.6%

Verzekeringen en financiën

-3.3%

Beleid en bestuur

-4.9%

Totaal

-5.4%

Top 10 grootste beroepsklassen, met de procentuele verandering aan aantal vacatures* geplaatst in augustus ‘13 t/m oktober ‘13 vergeleken met een jaar ervoor. Bron: Jobfeed

Flinke daling

Het totaal aantal vacatures* is in de periode augustus – oktober 2013 met 5,4% gedaald ten opzichte van het jaar ervoor. Naast de Zorg laat ook Administratie en Klantenservice een flinke daling zien (-13%). Deze beroepsklasse blijft echter net als vorig jaar de derde grootste beroepsklasse in Nederland.

Over Analytics by Jobfeed

In de Werf& rubriek Analytics by Jobfeed komt iedere maand een van de drie onderwerpen aan bod: marktaandeel jobboards per kwartaal, aantal vacatures per doelgroep per kwartaal en meest postende werkgevers en intermediairs per kwartaal. Door ieder kwartaal terug te kijken op het vorige kwartaal is de ontwikkeling goed in kaart te brengen.

De cijfers zijn afkomstig uit Jobfeed. Jobfeed is de informatiebron voor HR professionals en verzamelt wekelijks ruim 58.000 nieuwe vacature-uitingen die op het Nederlandse web verschijnen. Jobfeed is een product van Textkernel BV, leverancier van recruitment-technologie als meertalige cv parsing en semantische zoek- & matchsoftware.

Bron: www.werf-en.nl


 

Referentiecheck

Recruiters moeten altijd alert zijn bij het lezen van een cv, aangezien kandidaten deze nu eenmaal opleuken. Het is aan de recruiter om de kerncompetenties van een kandidaat in kaart te brengen en daarbij is een referentie check een handig hulpmiddel.

Bij de meeste werkgevers en bureaus, maakt een referentiecheck vast onderdeel uit van de werving- & selectieprocedure.  Ook bij Upsell checken over het algemeen eerst de referenties alvorens wij een kandidaat voorstellen bij onze opdrachtgever.

Een referentie check kan belangrijke informatie opleveren.  De voormalige werkgever kan, als hij deze taak serieus neemt, verder helpen. Hij heeft de kandidaat vaak over een langere periode, misschien wel dagelijks, zien werken en kan goed aangeven wat de kandidaat bij die werkgever heeft bereikt.

 

 

 

 

 




Een referentie die wordt afgegeven door een oud- werkgever moet naar waarheid zijn. Toch kan het voorkomen dat bijvoorbeeld door een verstoorde werkrelatie de referent niet de juiste of gekleurde informatie geeft. Daarom is het belangrijk om meerdere referenties te benaderen om een zo goed mogelijk beeld van de kandidaat te krijgen.

Bij het nagaan van een referentie is het van belang dat de vragen niet te algemeen van aard zijn. Met algemeenheden als ‘het is een aardige vent’ is niemand gebaat. Het stellen van kritische vragen en echt door  vragen geeft een completer beeld van de kandidaat. Door middel van het stellen van open vragen toetst de recruiter zijn/haar eigen bevindingen van een kandidaat met een vorige leidinggevende.

Of een referentie check het gewenste resultaat oplevert, ligt mijn inziens dus voor een groot deel in handen van de recruiter, die door goed luisteren en de juiste vragen stellen, het niveau bepaalt.

Jacqueline de Boom